• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).
 

ME..?

Startat av Anneli, 2019-05-21, 13:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Anneli

Hej. Är ny här på forumet och behöver hjälp.
Blev misshandlad i ca 15 års tid. Slut ca - 03. Tack o lov! 
Jag har vart sjukskriven sen -15 , 100%
-17 tror jag fick jag diagnosen Ums .
Har ej blivit bättre och 2 inom sjukvården har tagit upp ev. Me  att jag kan ha de.
En psykolog samt en till som jag itne minns vad han jobbar som..


Tog de med mig läkare på Vc. Men hon menar på att jag itne är sängliggande o kan ej ha de.
Hon skickade remiss till Rehabmedicin Örebro. Där jag träffade en överläkare som i princip menar att det är en hittepådiagnos. Och den finns inte enligt honom egentligen.
Ska på något teammöte med Rehab sen när de är klara.


Allafall så har jag träffat kurator, psykolog, arb.terap. där nu .
Jag undrar VAR kan man vända sig för att bli trodd samt vem kan tänkas göra en utredning på Me??
HAr mycket av symtomen som stämmer in och de verkar aldrig ta slut . Kommer fler o fler med årens lopp.


Ska träffa min läkare på Vc i morgon igen. 
Så nån som har en ide om var jag be henne skicka remiss?? Minnesutredning kanske?
Minnet är katastrof , koncentration, ork, vimsig, värk, tappar ord o meningar ibland. glömmer bort var jag ställt tex cykeln, huvudvärk o övrig värk i kroppen på olika ställen... Tack på förhand.

Mayordomo

I Örebro finns/fanns en ME-skeptiker som heter Lars-Gunnar Gunnarsson. Eventuellt är det just på rehabkliniken han arbetar. Han har profilerat sig inom utmattningssyndrom tror jag.

Här finns ME-kliniker: http://me-cfs.se/info/medicinsk-info/kliniker.html

I Örebro finns ingen känd läkare med kompetens inom ME.