• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

Kolloidalt silver

Startat av mala, 2009-10-26, 15:02

Föregående ämne - Nästa ämne

mala

Är det någon här på forumet som provat kolloidalt silver? Det vore intressant att höra hur det var.

affa

Ja, mala jag har provat kollodialt silver systematiskt ett halvår, men jag fick ingen påtaglig förbättring trots detta. Vet förståss inte heller om Borrelian Körtelfebern och Mycoplasman brsade upp utvecklingen och sjukdomsutvecklingen bromsades- mycket svårt att säga.

Blev iaf. inte bättre!

Nej dessa kroniska intracellulära patogener är mycket svåra att få grepp om. De ger sig inte i första taget, när de lärt sig att leva med ett försvagat immunförsvar.

Föresten, träffade jag min husläkare för första gången, sedan min gamla flyttat och han upplyste mig om att NK-celler CD4 och CD8 kan testas på Karolinska om man betalar för det eftersom NK-celler inte testas rutinmässigt. För övrigt är min läkare även Mikrobiolog och visste då om detta!!!

Detta var något, tycker jag att sprida ibland oss ME-sjuka, så vi åtminstone kan köpa en sådan test även i Sverige.
Låga NK-celler är ju vad bl.a. Daniel Peterson talade om på sin senaste föreläsning här i Sverige och är en viktig parameter på vårt ofta katastrofala immunförsvar och visar vägen på våra immunologiska svårigheter!!!!
Synd bara att jag själv inte fått reda på detta tidigare, för då kan man följa förbättringen på den behandling jag har valt Marshall Protokollet, men jag skall till Oslo den 4 november, så jag skall ta upp det med min doktor där, så kan hon skriva det som önskemål till min husläkare, som nämnde möjligheten!
Det vore bra att kunna se förbättringen i en sådan viktig provtagning också!

mala

Tack för ditt svar. Du har kommit så mycket längre än vad jag själv har. Nu när man funnit XMRV-viruset så är det nästan lite kusligt hur rätt ute du verkar vara. Det är först nu de senaste månaderna som jag börjat snegla på ME. Jag går hos en doktor som anser att mina problem är sammankopplade med amalgamet. Det är klart att flera typer av sjukdomar har nästan identiska symptom. Borrelia, ME och amalgamsjuka har ju nästan exakt likadana symptom. Dessutom behandlar man med samma vitaminer. Finns det ingen möjlighet att behandla enligt marshallprotokollet i Sverige? Behåller du mekobalamin och andra tillskott parallellt med antibiotikan? Vilka preparat ingår i behandlingen? Hur går det att starta upp som svensk i norsk vård? Är det dyrt?  Jag skippade silvret. Har istället köpt papayaextrakt som jag började med idag. Många slantar trillar iväg på kosttillskott, suck.

affa

Ja, Mala, Papayaextrakt tar jag själv med protokollet, av den anledningen att blodkropparna inte klumpar ihop sig vilket de har en tendens att göra när man drabbats av infektioner utav någon anledning. Enzymerna har förmågan att lösa upp de filitnät som bildas vid infektionssjukdomar och detta filitnät kan liknas vid ett bollnät som jag använde när jag gick till skolan.

Efter ca 6 månader med papayaextraktet tre ggr om dagen, så vid mörkfältsmikroscopi före och efter behandling kan man se plodkropparna flyta var och en för sig och det är en stor fördel, då syretransporten kommer lättar ut i de små blodkärlen, de små kapilären och effektivicerar syreutbytet och avgiftningen effektivare än när de klistrar ihopa med varandra.

Jag ville länka till en norsk mor, som testade sin Me- sjuka dotter med mörkfältsmikroscopi, där dotterns blod var sammanklumpat som i druvklasar, men efter denna enzymbehandling i sex månader flöt blodekropparna var för sig och det hade hjälpt barnet till ett bättre liv.

Hittade nu inte länken tyvärr!
Jag tar papayan för att minska risken för blodproppar också, förutom för avgiftningen och syresättningen av blodet.
Du frågade om MP också!
Jag går ju på 4M-Klinikken i Oslo eftersom vi ännu inte har några läkare här i Sverige än!
Det finns ju flera vägar också som t.e.x Kenny de Meirleir som arbetar med samma målsättning som Trevor Marshall med målsättningen att minska de sjukdomsalastrande bakkterierna (patogenerna) som enligt samlad internationell expertis kommit fram i ett koncensus, att kroniska infektioner, ligger bakom vårt hemska tillstånd.

Dessa båda läkare är några av de kliniskt arbetande forskare som arbetar med patienterna direkt än så länge.
Här är iaf 4M-Klinikkens hemsida: http://4mklinikken.aktiweb.no/

Det finns förståss för och nackdelar med båda behandlingarna!
Har man mycket pengar, så kan man välja Kenny De Meirleir eftersom han gör en screning av de infektioner, man lider av och det skulle även jag vilja göra, men det kostar ca. 20.00 sv. kronor.
Sedan kommer besöken och de många medicinerna som skall minimera dessa infektioner och jag tror man lätt hamnar på sextiotusen kronor och det tål inte min kassa.

Fördelarna med att veta vilka infektioner man lider av är ju mycket bra, inte minst för att bli trodd av de anhöriga och för sin egen självkänsla- jag vet nu varför jag känner mig så sjuk.
Immunförsvaret testas också och talar om hur illa dess tillstånd är, vilket ger självkänsla och förståelse.
Har nu fått veta att man kan ta NK-cellprov i STLM på Karolinska och det kan jag tänka mig göra när jag får råd till det.
Vill Du eller Ni veta mera om kostnaderna på MP, så ta kontakt med kliniken i Oslo och skriv ett meddelande till mig, så kan jag berätta mera.