• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).
 

Ni med ME - Hur orkar ni?

Startat av Anncamilla, 2010-01-20, 19:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Anncamilla

Hur orkar ni? Mitt PROBLEM är orklösheten, är förlamande orklös, hur gör man då när man har hem och familj!
Nu är jag sjukskriven, jag orkar ingenting? Min man är hemma från sitt jobb vilket egentligen inte funkar, men vad ska man göra?

Det måste finnas NÅGON hjälp mot denna hemska orklöshet! Orkar knappt leva!



Camilla
Fibromyalgi samt ME

Baggis


Anncamilla

Citat från: Baggis skrivet 2010-01-21, 10:09
Har du testat D-Ribose? Se bl.a http://www.endfatigue.com/tools-support/D-ribose.html


Vad är det?
Jag har bara testat b12 och folsya i tablett form samt b12 i injektioner
Camilla
Fibromyalgi samt ME

Anncamilla

Citat från: Baggis skrivet 2010-01-21, 10:09
Har du testat D-Ribose? Se bl.a http://www.endfatigue.com/tools-support/D-ribose.html

Tittade in på sidan du länkad till men är USEL på engelska :-(
Camilla
Fibromyalgi samt ME

Baggis

#4

Anncamilla

Camilla
Fibromyalgi samt ME

Baggis

Citat från: Anncamilla skrivet 2010-01-26, 00:43
Citat från: Baggis skrivet 2010-01-21, 10:09
Har du testat D-Ribose? Se bl.a http://www.endfatigue.com/tools-support/D-ribose.html

Har du testat detta???
Varför så många ?-tecken, hehe? Om jag personligen har testat det spelar egentligen inte så stor roll eftersom hur man reagerar på en viss grej är ganska individuellt. T.o.m är det så har jag märkt på mig själv att vissa perioder tål jag inte/funkar inte en viss sak medan andra perioder är det tvärtemot. Men ja, jag har testat det under ganska långa perioder och andra här också vad jag vet. För min del så gav det märkbart mer energi, men inte så "wow" som vissa har upplevt.

Anncamilla

Baggis

Det är klart att man undrar och är nyfiken, spelar ju ingen roll att det är olika för oika individer man är ju jätte nyfiken på allt...
Camilla
Fibromyalgi samt ME

Lena S

På tal om naturläkemedel. Jag har sedan förra sommaren tagit "Eye-Q" och det har gjort underverk för mig.
I Storbrittanien har det gjorts en studie på just det medlet och personer med kronisk trötthetssyndrom men mkt goda resultat! Testa!

Annars är det "bara" att lära sig handskas med sin sjukdom, lära sig vad kroppen accepterar eller inte, var ens egna gränser går och acceptera det... att nivån är MKT lägre än man någonsin skulle kunna tänka sig. KBT (Kognitiv Beteende Terapi) är i förlägningen en bra grej då man lär sig handskas med allt man måste brottas med på personligt plan.

Jag hade också två ungdomar hemma när jag blev sjuk, varav sonen har Aspergers syndrom o dottern mkt svår allergi med allt vad dessa två funktionshinder innebär i extra jobb. Men det gick! Skulle dock inte vilja backa tillbaka bandet igen...

Sänder många tankar till dig! Hoppas det blivit bättre nu när solen kommit! Kram Lena
www.andetagen.se  Kika gärna in på min hemsida!

Anncamilla

Citat från: Lena S skrivet 2010-06-28, 14:01
På tal om naturläkemedel. Jag har sedan förra sommaren tagit "Eye-Q" och det har gjort underverk för mig.
I Storbrittanien har det gjorts en studie på just det medlet och personer med kronisk trötthetssyndrom men mkt goda resultat! Testa!

Annars är det "bara" att lära sig handskas med sin sjukdom, lära sig vad kroppen accepterar eller inte, var ens egna gränser går och acceptera det... att nivån är MKT lägre än man någonsin skulle kunna tänka sig. KBT (Kognitiv Beteende Terapi) är i förlägningen en bra grej då man lär sig handskas med allt man måste brottas med på personligt plan.

Jag hade också två ungdomar hemma när jag blev sjuk, varav sonen har Aspergers syndrom o dottern mkt svår allergi med allt vad dessa två funktionshinder innebär i extra jobb. Men det gick! Skulle dock inte vilja backa tillbaka bandet igen...

Sänder många tankar till dig! Hoppas det blivit bättre nu när solen kommit! Kram Lena

Hej INTRESSANT! vad är det som blivit så bra?? jag har störst problem med trötthet/orklöshet/energibrist
Camilla
Fibromyalgi samt ME

Lena S

Hej AnnCamilla!

Jag har samma problem som du, i huvudsak trötthet, orkeslöshet o energibrist. Sov 11-12 timmar per dygn tidigare. Sen jag började med Eye-Q behöver jag inte mer än 10 timmar i normala fall (dvs om jag bara går hemma o gör "ingenting" (läs normala hushållsgrejor) ). Det märktes stor skillnad efter ett par månaders användning. Tom maken reagerade. Så det är värt varenda krona. Man ska ta det i 6 mån innan man ger upp, det kan ta så lång tid innan det märks tydlig skillnad. I början tar man 6 kapslar istället för 2 om dagen, följ den rek så halten ökar snabbare i blodet.

I vintras började jag med healing o det har gett mig ännu mer energi. Nu är jag nere i ofta mindre än 10 timmar. Eller jag ligger nog i min säng i 10 timmar men jag somnar inte på studs o jag vaknar av mig själv :). Jag har även blivit klarare i huvudet, minns bättre osv.

Hoppas du blev lite klokare. Testa själv o se om du får samma positiva effekt! EyeQ finns i vanliga hälsokostaffärer men beställs betydligt billigare över nätet, där man även kan prenumerera på burkarna så de kommer när burken börjar bli tom (ca var 6e månad när man är på normaldos).

Lycka till! Kram Lena
www.andetagen.se  Kika gärna in på min hemsida!