• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

Upprop-ideer över hur XMRV/MLV frågan skall kunna föras ut i media.

Startat av mala, 2010-08-31, 12:14

Föregående ämne - Nästa ämne

mala

I en diskussion jag har med en person med inflytande över svensk forskning och smittskydd kom frågan upp om hur vi bäst kan få uppmärksamhet kring denna från media och politiker i samband med valet. Personen ifråga är väl insatt i det allvar retrovirusfrågan har inneboende. Är det någon som har någon bra ideer? Posta i så fall dem i denna tråd så vidarebefordrar jag dem till berörd person. Brainstorma på lite alltså.

shadow

Hur har det gått för Uppsala enheten som letar XMRV/MLV ??

Har de lyckats hitta något ända fall än? Använde de direkt PCR i sin första studie? (utan förstärkning med infektionskänslig cell)

Så länge de inte hittar några fall alls, så använder de förmodligen en undermålig metod.

Pat. med bekräftad XMRV/MLV i sitt DNA får väl börja skicka träningsblod till labben så de kan öva  :-X
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

mala

De hittade inget, de har inte publicerat sig så jag vet inte hur de gjorde.

mala

Har inte varit så jätteaktiv på forumet på sista tiden. Många som redan är här vet rätt mycket om sjukdomen. Istället har jag ägnat mig åt en blogg jag startat http://blogg.aftonbladet.se/sjukhaveri
Jag skriver inte för att berätta om mig själv utan enbart för att väcka människor så de förstår vad som är på gång. Titta gärna in och lägg litet kommentarer. Bloggen är ännu inte jättestor så det är bra med lite aktivitet, det drar med sig fler som vill diskutera.