• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

Ifrågasätter FK din sjukskrivning?

Startat av Femejl, 2010-04-19, 21:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Femejl

Kanske kan det här vara till hjälp för dig och gratis eller nästan gratis är det också! En man med gedigen bakgrund som hjälper dig att överklaga ett avslag från FK.

CitatTidigare arbetade Erik Ward trettiotre år inom Försäkringskassan, de sista två som chefsjurist. I huvudsak företräder han personer med diagnoser som bygger på besvär som patienten själv beskriver. Det kan handla om värk eller olika trötthetssymptom. /.../

En sådan diagnos är kroniskt trötthetssyndrom. Erik Ward företräder ett tiotal personer som lider av kroniskt trötthetssyndrom, och hittills har han vunnit alla ärenden som är klara. /.../

Men han tjänar inte mycket pengar på sin verksamhet. – Jag känner så för de drabbade och har en maxtaxa på 1800 kronor för ärenden som jag inte vinner, detta oavsett hur många timmar jag lägger ner. Som mest har jag fått betalt 6000 kronor, men det var i ett ärende där en kvinna fick ut nästan 300 000 i retroaktiv sjukersättning.

/.../... många ringer och säger att de inte har råd. – Då låter jag det vara, de är ju ärliga. Andra struntar bara i att betala och det är ju lite tråkigare.

Se vidare:
http://www.stpress.se/zino.aspx?articleID=15360

Mamma till 25-årig ME-drabbad son. Insjuknade -02, diagnos -08.