• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

NU har vi vår chans - TV3 okänd diagnos

Startat av susan, 2008-12-05, 13:04

Föregående ämne - Nästa ämne

susan

TV3 skall göra ett nytt program som heter okänd diagnos.

de vill altså ha in odiagnosticerade personer som de skall hitta diagnosen till

Vilket scoop för dem att få in folk som varit allvarligt sjuka i X antal år i en för Sverige okänd sjukdom

Någon som ställer upp?

http://www.tv3.se/sok

Isolde

Jag skulle mer än gärna ställa upp, men jag har ju redan mina diagnoser. Men vilken bra grej att det händer nåt på den fronten. Jättebra!!!
//Isolde

Femejl

Min friske son berättade här om dagen att hans kompis visste en hel del om ME. Han kunde berätta att ME-sjuka har syrebrist i blodet, behöver antioxidanter m.m.!? Jag bad min son fråga kompisen HUR han fått sin kunskap eftersom jag menade att han måste ha fått den via kännedom om någon med sjukdomen, men nej då, den här killen hade sett på "Okänd diagnos"!!!

Någon som vet när just det programmet sändes?
Mamma till 25-årig ME-drabbad son. Insjuknade -02, diagnos -08.

susan

Nej men det måset vara den amerikanska förlagan på TV4 Fakta?

Femejl

Jag missade Aftonbladets bilaga "Kropp och Hälsa" den 10 februari, men fick via ett mail från riksföreningen länken till reportaget om ME-drabbade Susanne.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4504447.ab

Artikeln var inte den bästa, men den var ju inte heller författad av någon med riktiga kunskaper om sjukdomen. Den var lite för lam, tycker jag. Fast det är klart, det kan ju bero på att jag ser det ur ett annat perspektiv med tanke på hur min son har det. Det skulle vara intressant att höra hur ni andra uppfattade artikeln.  ???
Mamma till 25-årig ME-drabbad son. Insjuknade -02, diagnos -08.

susan

Jag tyckte den var rätt vettig ändå :-[

affa

Hej och tack Susanne!

Bra att Du kunde gå ut och göra detta! Det glädjer mig mycket!

Kunnskapsbiten, var det inget fel på!

Jag vill bara lyfta fram ME, som det namn jag nu själv bestämt mig för att använda i alla sammanhang!

NU FINNS DET ÄNNU MERA HOPP.
JU MER VI TRÄDER FRAM DESTO MINDRE MAKT FÅR DE SOM MÅLAT IN SIG I HÖRNET!

Pippin

Blir så glad varje gång någon med ME vågar och
orkar gå ut med det :)
Tycker artikeln var utmärkt bra!

aferdita

Hej! Jag har problem med mina händer sedan 2 år har jätte ont har hort många undersöknningar med kunde inte hitta nån diagnos,kan inte sova på natten :(!!! Kan nån hjälpa mig hur kommer jag fram till den okända diagnos programet???
snälla hjälp mig.
mvh aferdita

Cactus

Hej aferdita!

Kolla in nedanstående länk:

http://www.tv3.se/story/onsdagar-kl-2000

Där finns lite info om programmet och att det kanske blir en andra säsong av programmet.
Lycka till!
Att få en diagnos är värdefullt!
Fick min 23 november 2009.
Att ha en läkare som tar diagnosen på allvar är också värdefullt!
Hur hittar man en sån..?

silversessan

Försök att hitta de medicinska termerna för dina besvär och googla dig runt - vetenskap visar att google ibland är bättre på diagnos än läkarna. annars testa samma sak med engelska begrepp. Smärta har ett speciellt ord på medicinarspråk tex.

Anncamilla

Citat från: susan skrivet 2009-02-28, 11:35
Jag tyckte den var rätt vettig ändå :-[

jag kände igen mig SÅ mycket, förlamningen , skuldkänslorna gentimot barnen , orkar ingenting....
Camilla
Fibromyalgi samt ME