• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

Papaya kan ge förbättring

Startat av affa, 2009-06-17, 17:18

Föregående ämne - Nästa ämne

affa

Tänkte bara förmedla kontakt med en mor Grete, som hade en sjuk tonårs dotter, men dottern fick hjälp av enzymet som kommer ifrån roten av Papaya.

Me sjuka verkar lida av olika individuella infektioner enligt Meirleir, Marshall och de andra internationella ME kunniga läkare och forskare.
Blodet, har visat sig innehålla fibrinnät då, som gör att de röda blodkropparna flyter sammanklumpade i klungor eller kjedjor.

Mycket är vunner om man kan få blodkropparna åtminstone att flyta en och en, för då når blodet in i de små hårkärlen och ger då möjlighet att utbyta både syre och andra ämnen till vävnader och organ.

Man kan se blodet i förstoring med ett mörkfältsmikroskåp och det var vad Grete fick erfara när hon tog sin dotter till en läkare med den undersökningsmetoden.
Blodet var mycket ihopklumpat men efter några månader togs provet om och blodkropparna flöt separerade ifrån varandra.
Jag har haft personlig kontakt med mamman och hon skickade sin hemsida, där hon skriver om den här kampen med flickan.
http://grethekristine.piczo.com/papaya-erfaringerslangt.?cr=2&linkvar=000044

Själv tar jag även Papayakapslarna eftersom det bara är enzymer och bra aven för vår matsmältning!

Mayordomo

Men den som gör undersökningen är väl den som säljer papayakapslarna? Det är mycket lätt att få blodet att lägga sig i myntrullar ifall man inte gör ett utstryk på rätt sätt eller löser upp blodet i fysiologisk vattenlösning. Med andra ord lätt för en "kvackare" att göra ett felaktigt utsryk och hävda att man har blod som klumpar ihop sig för att kunna sälja papayakapslar. Hos friska blir det myntrullar om man inte gör utstryket rätt. Att blodet lägger sig i myntrullar tros bero på att det är på det sättet de lättare tar sig igenom kapillärer, så det finns en fysiologisk förklaring till att det gör det. De ställer sig på kö liksom tåg när de går igenom kapillärerna.

affa

Nej Kasper, vad jag talar om för blodprov är mörkfältsmikroscopi, som blodforskningen sysslar med på hög nivå!
I någon av trådarna skickade jag en länk om den blodforskningen och om tillvägagångssättet som har utvecklats enormt i förstoringar över 800, ja tusen ggr.
Då kan man se blodkropparna på en skärm och man kan se hur blodet "mår" och man kan se dessa nät, som inte skall finnas i blodet om blodet vore friskt. Länken ligger i tråden "Intressant blodforskning.."

Infektioner menar den forskningen, ligger bakom att blodet bildar filitnät, ungefär som ett bollnät som blodkropparna fastnar i och på så sätt kan inte blodkropparna simma var för sig och komma in i de fina kapilären där de skall avge syre och näringsämnen till vävnader och celler.

Detta enzym botar inte underliggande infektioner, men löser upp filitnätet, så att blodkropparna kan flyta en och en och man kan känna sig mycket bättre.
Är man ung och inte varit sjuk så länge kan det räcka med att bara ta Papaya, så att blodet fungerar bättre och som flickan i länken bli frisk irån sin mycket svåra körtelfeber.

Detta extraktet är gjort på pulver ifrån roten av papayan och är därför mest effektivt.
Om Du läser på Gretes Hemsida, så ser Du också att flickan fick ta samma mörkfältsmikroscopi igen och då simmade blodkropparna en och en.

Slutar man ta extraktet, så kommer om inte de bakomliggande infektionerna är borta sammankllumpningen tillbaka igen.

Dessutom behöver inte blodkropparna forslas som "myntruller" utan som i mitt fall som i klasar och då kan man förstå hur svårt det blir för blodkropparna att passera de fina hårkärlen och det blir en ond cirkel.

När jag i alla år besökt min doktor, så har jag inte ens fått någon hjälp, men får ändå betala. Tala om att leva på sjuka.