• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

Spikmatta

Startat av Cactus, 2009-10-06, 12:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Cactus

Är det nån som har erfarenhet av spikmatta?
Själv har jag testat att ligga på spikmatta några gånger, få minuter och med tröja första gångerna. Det kändes skönt och avslappnande när man väl vant sig vid smärtan. Det var några månader sen och jag testade det 1-2 gånger i veckan under några veckor.
Igår kväll testade jag igen, låg nog en 15 minuter utan tröja, och jag vet inte om det är det, men har inte känt mig ok efter det. Vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan, men för det första så sov jag väldigt oroligt och kroppen har känts orolig på nåt sätt. Nu är jag sjukt kraftlös. Fast såhär kan det ju kännas ändå utan att ha legat på en spikmatta...
Tänkte bara om nån annan testat och med vilket resultat.
Att få en diagnos är värdefullt!
Fick min 23 november 2009.
Att ha en läkare som tar diagnosen på allvar är också värdefullt!
Hur hittar man en sån..?

affa

Cactus, så reagerade även jag efter flera försök.

Känner att jag inte kan utsätta kroppen för denna aktivering, eftersom det känns triggande på mina immunreaktioner, ja ungefär som en ordentlig storm av feberkänsla.

Nu när jag går på Marshall Protokollet och mår så mycket bättre, vill jag inte utmana mina Herxheimer eller cytokinstormar.

Kroppen verkar ha fullt upp och behöver vila i alla avséenden.

Kanske jag vågar när jag har fått ett stabilare immunförsvar allt eftersom pathogenerna dör och infektionerna har lagt sig, så att bakterietoxinerna inte längre stör immunförsvaret i så stor omfattning.

Det kommer nog att ta flera år av behandling eftersom jag varit sjuk i så många år och har hunnit dra på mig ett stort antal infektioner av olika slag.

Cactus

Intressant att ni också haft den erfarenheten. Det som förbryllar mig är att jag inte fick den känslan tidigare...
Men å andra sidan har jag blivit känsligare inom andra områden också under det senaste året.
Hmm, får ta mig en funderare om det är värt fler försök.
Tack för era erfarenheter!
Att få en diagnos är värdefullt!
Fick min 23 november 2009.
Att ha en läkare som tar diagnosen på allvar är också värdefullt!
Hur hittar man en sån..?

Melissa

Jag använder spikmatta men finner ingen hjälp mot ME utan det känns mer som massage vilket ger en tillfällig njutning.

Amema

Jag har nog haft övervägande positiva erfarenheter hittills. Sambon och jag "slåss" om den varje kväll eftersom vi upplever att det motsvarar en sömntablett att ligga på den en stund innan vi somnar. Känslan varierar dock beroende på - vad? Sambon som var motstridig för ett par månader sen men vande sig, somnade faktiskt på den igårkväll. Det är inte alltid det hjälper, men när jag får "meridianvärk", det är blås- och tunntarmsmeridianerna som verkar bottenfrysa ibland, då lindrar det en smula, men zonterapi hjälper bäst i akuta lägen.

Femejl

I senste numret av tidskriften Hälsa, nr 12 2009, finns en stor spikmatteguide. Det finns så många olika sorter och färger ute på marknaden idag så vill man veta vad som är vad så får man stor hjälp av guiden. Guiden ger också ett omdöme om varje produkt. Elva produkter testas och då handlar det om allt från spikmattor, -bälten till spikkuddar.  :-\
Mamma till 25-årig ME-drabbad son. Insjuknade -02, diagnos -08.