• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).
 

Felaktigt diagnosticerad för ADD?

Startat av baa, 2010-05-08, 23:05

Föregående ämne - Nästa ämne

baa

Hur vanligt är det att ME-patienter felaktigt diagnosticeras för ADD?
Mvh Baa

Cactus

#1
Jag vet inte hur vanligt det är, men jag höll på att få den diagnosen...  :(
Jag träffade nämligen en neuropsykiatriker i samma veva som jag också fick komma till Gottfries. Min symtomlista är rätt lång och det enda som neuropsykiatrikern brydde sig om i den listan var att jag har sömnproblem (hade också svårt att somna ibland som liten och det verkade vara av mycket stort intresse) och att jag har koncentrationssvårigheter. Därav drog han slutsatsen att jag har ADD.
Gick på ett återbesök hos honom efter att jag varit på Gottfries och han bokstavligen fnös åt min ME-diagnos, men släppte faktiskt tanken på ADD. Jag behöver nog egentligen inte ens nämna att jag inte har gått till honom fler gånger... ::)
Baa, har du råkat ut för detta också? Jag trodde att jag var den enda...  ???
Att få en diagnos är värdefullt!
Fick min 23 november 2009.
Att ha en läkare som tar diagnosen på allvar är också värdefullt!
Hur hittar man en sån..?

baa

#2
Citat från: Cactus skrivet 2010-05-10, 14:04Baa, har du råkat ut för detta också? Jag trodde att jag var den enda...  ???
Fick en ADD-diagnos 5år efter att jag insjuknade i influensa, innan influensan va jag helt problemfri vilket inte går ihop med hur add fungerar och det är något sjukvården inte kan förklara så utgår mer eller mindre från att jag är feldiagnosticerad.
Så därav min fråga om hur vanligt det är att ME-patienter feldiagnosticeras för ADD.