• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

Mistelpreparat - t.ex. Iscador®

Startat av Anncamilla, 2010-05-18, 20:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Anncamilla

Något som fått detta??
Camilla
Fibromyalgi samt ME

Torgny

tydligen ett växtextrakt som används främst inom den antroposofiska medicinen vid behandling av cancer. Ej godkänt.
Vill bara leva mitt liv - fullt ut.

Anncamilla

Citat från: Torgny skrivet 2010-05-19, 11:17
tydligen ett växtextrakt som används främst inom den antroposofiska medicinen vid behandling av cancer. Ej godkänt.

Just det, jag har blivit erbjuden att behandlas med detta av en läkare för min kroniska trötthet
Camilla
Fibromyalgi samt ME

AnnaSM

Hej !!

Blev nyfiken och läste på lite  om Iscador, och såg att det bla inte skulle användas:

• Vid akuta inflammationer eller infektioner med temperaturer över 38°C gör man uppehåll med behandlingen tills symtomen har klingat av.

• Vid obehandlad överfunktion hos sköldkörteln (hyperthyreos).

• Vid samtidig behandling med immunmodulerande och -stimulerande substanser t ex thymusextrakt och cytokiner ska Iscador användas med försiktighet för att undvika en överstimulering.

Hoppas att du får god effekt om du väljer att prova :) Skriv och berätta !!
Vänligen AnnaSM

Anncamilla

Citat från: AnnaSM skrivet 2010-05-19, 13:39
Hej !!

Blev nyfiken och läste på lite  om Iscador, och såg att det bla inte skulle användas:

• Vid akuta inflammationer eller infektioner med temperaturer över 38°C gör man uppehåll med behandlingen tills symtomen har klingat av.

• Vid obehandlad överfunktion hos sköldkörteln (hyperthyreos).

• Vid samtidig behandling med immunmodulerande och -stimulerande substanser t ex thymusextrakt och cytokiner ska Iscador användas med försiktighet för att undvika en överstimulering.

Hoppas att du får god effekt om du väljer att prova :) Skriv och berätta !!
Vänligen AnnaSM

Jag väljer nog att inte prova tyvärr

Camilla
Fibromyalgi samt ME