• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

Neurolog

Startat av Pippin, 2009-02-22, 18:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Concel

Hej, jag är ny här så hoppas jag gör rätt genom att fortsätta på denna tråd angående besök hos neurolog. Jag har blivit remitterad till Neurolog av min VC dit jag ska om några dagar. Era inlägg om neurologer är 7 år gamla så jag tänkte kolla av om det fortfarande är så mörkt? Skrattar de fortfarande åt ME? Det känns oerhört ångestfullt att gå dit och dra sin "patetiska" historia men jag har inget val. Jag har efter många år med "utmattning" "myalgi" "panikångest" etc. etc. nu blivit så dålig att jag inte kan lämna hemmet. Jag har varit sängbunden i två månader, gör ingenting men kraschar ändå gång på gång av små saker som att fläta dotterns hår eller värma soppa i mikron.
Har ni några tips inför mitt möte med neurologen? (på tisdag 1/9) Förutom att jag ska ta med min man som har Kanadakriterierna med sig så vet jag inte riktigt vad jag ska begära? Det är ju det klassiska- alla prover på VC visar att jag är i perfekt skick. Vad ska jag be om hos neurologen?
Allt gott!

Jimmy

Hej

Hur gick det? Har själv kommit så långt som att jag fått erbjudande om remiss till neurolog, men funderar. Vet inte om det egentligen ger nånting nytt och om det skulle bidra till en positiv förbättring. Har en 9 år gammal träff med en neurolog som satte skräcken i mig, blev kallad neurotisk och hypokondrisk när han undersökte mina restless legs (som jag fick bekräftat på Avesta sömnlab några år senare).

Sinnesjukt egentligen att människor som mår dåligt ska behöva vara rädda för dåligt bemötande av läkaren.

Concel

Hej Jimmy!
Jag har blivit ordentligt utredd för bl.a. MS, Mystania Gravis och Borrelia vilka uteslöts. Min neurolog är snäll men "tror" inte heller att ME finns. Hon har dock erkänt att någon annan kanske har kompetens inom området och därför hänvisat mig till en ny Neurolog för second opinion. Under tiden söker jag till Gottfries. Ovan behandling tycker jag är det minsta man kan begära av en neurolog.