• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).
 

Lilleström Helseklinikk - Oslo

Startat av K-Boy, 2010-07-26, 16:06

Föregående ämne - Nästa ämne

K-Boy

Någon som har varit på besök här?  ???

Lillestrøm Helseklinikk - Oslo
http://www.lillestromhelseklinikk.no/

Något att testa?
Erfarenheter?
Tar dom svenska patienter?

Hälsningar K-Boy...
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

K-Boy

#1
Har en tid hos Dr S.H på http://www.lillestromhelseklinikk.no/ mot slutet av februari så nu sätter jag allt mitt hopp till att dom kan hitta någon förklaring på mitt fruktansvärda hälsotillstånd...!

Kosta vad det kosta vill...för att må sämre än jag gör nu är nästan inte möjligt !  :'(

Wish me luck... :-\
Hälsningar K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

mala


affa

Lycka till även ifrån mig K-Boy!  8)

Baggis


Trötter


shadow

Ska med intresse följa hur det utvecklar sig. Extra bra vore ju om de även kunde påverka situationen till det bättre.
Jag börjar känna mig ganska pigg på att söka hjälp utanför rikets gränser nu när de första typ 30 provsvaren visat att allt är som det ska - nästan.
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

A71

Lycka till...dom är duktiga på Lilleström helseklinikk. Kostar skjorta, men det är det värd. Synd att det inte finns något liknande i Sverige. KDM och Lilleström verkar vara dom ända alternativen i Skandinavien.

Hälsningar

Norrman i Sverige

K-Boy

Tack alla för lyckönskningarna !

Inte länge kvar nu...Nästa vecka så...!

//K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

K-Boy

#9
Tänkte bara ge en liten uppdatering av läget...(om någon nu e intresserad... :-\ )

Var för en månad sedan på det första besöket hos Dr. S.H på Lilleström Helseklinikk.
Felsökningen har startat med bl.a 19 rör med blod, avföringsprov och salivtest...

Ett fantastiskt bemötande på kliniken som är mycket professionell.
I väntrummet hejjade jag även på Anette, som är huvudpersonen i dokumentären "Få meg frisk" som gick på NRK i början av året. Vi var faktiskt två personer där som båda, efter att ha sett dokumentären, bestämde oss för att också söka hjälp på Lilleström Helseklinikk. Anette såg mycket fräsch och pigg ut... ;D

Har ett återbesök bokat i början av april så då blir det genomgång av provsvar osv...

Fortsättning följer... 8)

//K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

Baggis

Ja, det du skriver ÄR intressant!  :)

Mayordomo

Jag är också intresserad av "skvaller" och information kring besök hos ME-kliniker.

K-Boy

#12
Har nu varit på uppföljning vid Lilleström Helseklinikk.

Genomgång av första batteriet av tester utföll med en del intressanta fynd att ta tag i och försöka åtgärda.
Jag har tydligen en amöba/parasit i tarmarna ! (amöba histolytica)
När och var jag fått den vet jag inte. Sista gången jag var utomlands var för 5 år sedan och innan dess var det runt 1999-2001.
Skall gå en kur med penicillin och antibiotika. Måste bygga upp tarmfloran först med pro-biotica för obalansen var för stor för att ta en kur nu.

Sedan är jag allergisk mot ko-mjölk.
Intollerant mot:
Gluten/gliadin
Ägg
Jäst
Mjölkprodukter
+ en del annat...

Alfa antichymotrypsin: 318 (normalt=mindre än 60) Tyder på inflammation, huvudsakligen i tunntarmen.

Detta innebär tydligen att tarmarna är totalt inflamerade av den ständiga exponeringen av gluten och den veckade upptagningsytan som skall motsvara storleken av en tennisbana är reduserad till en serverruta dvs. runt 20% av det normala.
En livslång omställning av kosten är vad man har framför sig. Inte blir det lätt då dessa ingredienser dyker upp nästan överallt ! Återställningen av tunntarmen kan ta allt ifrån några månader till långt över ett år...Bara att vara stenhård med kosten och vänta och se...

Dom fann även antikroppar mot mycoplasma och Epstein-Barr virus.
Låg på gränsvärdet för hypotyreos (TSH)
och vid gränsvärdet för lågt långtidsblodsocker
D-vitaminbrist
Magnesiumbrist
Dysbios (Mikrobiell obalans i tarmen)

Lite av varje att ta tag i med andra ord... :-\

Just nu är hälsoläget värre än någonsin...Kan knappt stå på bena och huvudet+ögonen exploderar vilken sekund som helst. Bara skakar som om man gjort massor med knäböj. Känns som mjölksyra upp över öronen.  :-[

Hade så gott det går i vårsolen... 8)
K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

affa

Grattis K-Boy, för utredningen och lycka till, denna start i kriget emot patogenerna, de sjukdomsalstrande mikroorganismerna, som i kombination med en gluten/gliadin fri kost som också retar upp immunförsvaret och skapar kaskader av inflammationsämnen-cytokinstormar i blod och vävnader!

Hoppas att den här patogenbelastningen kommer att lätta av efter behandlingen, så att du kan komma att så småningom, må allt bättre!

EBV och Mycoplasma är även tecken på en systemisk dysbios, varav Mycoplasman även går att behandla med vissa antibiotikor.

Baggis

Ja K-Boy, nu har du en lång kamp framför dig, men mot kända fiender så att säga! Det är något som iaf jag anser vara mycket enklare att hantera än när man bara mår pest men inte vet varför. Önskar dig också Lycka Till i "kriget"!

shadow

#15
"Coolt"

Jag verkar även jag intolerant mot ko-mjölk & Gluten. Det vill säga, inte bara laktos, utan även laktos "fri" mjölk går på tok - och det hänger på något hittills okänt sätt ihop med bakteriefloran i magen. Kombinationen av ko-mjölk och socker tycks extra dålig.

Men primärvården är bara allmänt förvirrade i stan och har överhuvudtaget ingen vettigt att säga i ärendet. Det enda som hände var att jag upplyste den så kallade läkaren att glukos och fruktos är en sockerart medan gluten är en sammansättning av proteiner, och att jag vill göra ett BLODPROV OM JAG HAR ANTIKROPPAR MOT GLUTEN I BLODET, och att jag INTE TROR ATT JAG HAR ALLERGI MOT GLUKOS. Därefter punkterade en USK min ven i armen så att jag fick förmånen att testa på kombinationen av en inflammerad ven som ev. kunde bilda proppar som i så fall skulle fasta i lunga samt en blödning som höll på i 2½ vecka och fyllde armen med blod. Läkaren valde sedan att undanhålla detta i min journal vilket nu lett till spännande effekter hos F-kassan.

Den enda uppmaning jag fick var att prova hemma en sak i taget vad jag tål/inte tål gällande föda.

Det är ju tokintressant om det är så enkelt att man bara kan betala pengar till någon upfront som faktiskt kan komma fram till något, ev. dessutom baserat på mätresultat !

Det är ju otroligt tragiskt om det därute finns en stor sub-grupp som har en egentlig sjukdomsbild som egentligen är behandlingsbar, även om den är kronisk, men som de första 7 åren blir matade med psykofarmaka - och sedan lagda till handlingarna som något undantagsfall som ingen vill ta i med tång - och som efter 20 år av ett totalt skitliv dör av cancer, hjärtfel eller självmord.

Själv behövde jag drabbas av vinterkräksjukan så jag endast fick i mig grönt te under lång tid - innan det passerat många dagar utan socker, gluten och ko-mjölk genom tarmarna.

Vad gör man åt EBV i ditt fall ??
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

K-Boy

#16
Shit ! Inflamerad ven låter inte som en höjdare precis.
Råkade själv ut för en Usk:a som misslyckades två gånger i högerarmen och gick då glatt över till vänstern och stack för glatta livet men misslyckades även där ! Resultatet blev att K-Boy fick inta ryggläge m bena högt för att undvika svimmning medans ytterligare en sköterska fick göra ett fjärde och sista försök att dra några rör med blod.  :-\

Just nu är det efter amöbabehandlingen en månads väntan och total kostomläggning som gäller. Ny telefonkontakt med Lilleström Helseklinikk och utvärdering. Därefter får vi se hur framtiden ser ut. Tror jag skulle igenom en kortare kur m ciprofloxacin och Fungoral eller Diflucan mot svampinfektion i kroppen innan en eventuell attack mot EBV blir aktuell.

//K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

affa

#17
Citat från: shadow skrivet 2011-04-29, 23:23
"Coolt"

Jag verkar även jag intolerant mot ko-mjölk & Gluten. Det vill säga, inte bara laktos, utan även laktos "fri" mjölk går på tok - och det hänger på något hittills okänt sätt ihop med bakteriefloran i magen. Kombinationen av ko-mjölk och socker tycks extra dålig.

Men primärvården är bara allmänt förvirrade i stan och har överhuvudtaget ingen vettigt att säga i ärendet. Det enda som hände var att jag upplyste den så kallade läkaren att glukos och fruktos är en sockerart medan gluten är en sammansättning av proteiner, och att jag vill göra ett BLODPROV OM JAG HAR ANTIKROPPAR MOT GLUTEN I BLODET, och att jag INTE TROR ATT JAG HAR ALLERGI MOT GLUKOS. Därefter punkterade en USK min ven i armen så att jag fick förmånen att testa på kombinationen av en inflammerad ven som ev. kunde bilda proppar som i så fall skulle fasta i lunga samt en blödning som höll på i 2½ vecka och fyllde armen med blod. Läkaren valde sedan att undanhålla detta i min journal vilket nu lett till spännande effekter hos F-kassan.

Den enda uppmaning jag fick var att prova hemma en sak i taget vad jag tål/inte tål gällande föda.

Det är ju tokintressant om det är så enkelt att man bara kan betala pengar till någon upfront som faktiskt kan komma fram till något, ev. dessutom baserat på mätresultat !

Det är ju otroligt tragiskt om det därute finns en stor sub-grupp som har en egentlig sjukdomsbild som egentligen är behandlingsbar, även om den är kronisk, men som de första 7 åren blir matade med psykofarmaka - och sedan lagda till handlingarna som något undantagsfall som ingen vill ta i med tång - och som efter 20 år av ett totalt skitliv dör av cancer, hjärtfel eller självmord.

Själv behövde jag drabbas av vinterkräksjukan så jag endast fick i mig grönt te under lång tid - innan det passerat många dagar utan socker, gluten och ko-mjölk genom tarmarna.

Vad gör man åt EBV i ditt fall ??

Menar du mig, så kan jag hänvisa till den senaste tråden om Montoya, där han berättar om sin långtidsbehandling med Valganciklovir mot EBV. Det är det enda jag känner till om just direkt behandling av detta specifika virus.
Kanske Lilleström även kan behandla EBV på samma sätt, då Herpesfamiljen är en riktig immunsänkare, men även alla andra blandinfektioner behöver ju också behandlas, som man ju tvingas till hos AIDS-drabbade.
Lilleström står förmodligen under utveckling, så vi får väl se! Grattis till jakten på patogenerna i alla fall K-Boy

K-Boy

#18
Här följer den kur som Dr. S H på Lilleström Helseklinikk satt ihop till mig med utgång från alla prover som tagits.
Merparten kan ni läsa om lite tidigare i denna tråden...  :)

Kur 1:
Gabbroral : 1 tabl morgon, lunch, middag, kväll i 4 dagar.
därefter
Therbiotic complete: 1 tbl morgon och kväll i 3 veckor.

Kur 2:
Ciprofloxacin 500mg: 1 tbl morgon och kväll i 7 dagar.
därefter
Amoxicillin enterocoated 500mg: 1 tbl morgon och kväll i 7 dagar.
därefter
VSL-3: i påse 2xdagligen i 3 veckor
&
Mutaflor: 1 kapsel till frukost i 3 veckor

Kur 3:
Tiberal: 1 tbl dagligen i 10 dagar
därefter
Therbiotic complete: 1 tbl morgon och kväll i 3 veckor
&
Saccharomyces Boulardii: 2 tbl till kvällen i 3 veckor

Kur 4:
Flagyl 400mg: 1 tbl morgon och kväll i 7 dagar
därefter
VSL-3: 1 påse 2xdagligen i tre veckor
&
Mutaflor: 1 kapsel till frukost i 3 veckor

Samtidigt tas följande:
Aura life: 2 kapslar morgon och kväll (multivitamin)
Immunothione: 1 tbl morgon och kväll
Liposomal c-vitamin: 1 tsk dagligen
B-12 injektioner: 1 injektion i veckan i 3 veckor (chelaterer peroxynitrit)
Diet utan mjölk, ägg och gluten.

Kur 1 är avklarad och kur 2 skall startas lördagen den 14/5 - 2011

//K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

Mayordomo

Det blir intressant att se ifall det hjälper och ifall du kommer tolerera alla behandlingar.