• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).
 

2012: Vart är jag på väg egentligen ??

Startat av shadow, 2010-07-28, 17:02

Föregående ämne - Nästa ämne

shadow

Spännande, klockan är nu 05:59 och jag är nyvaken. Det var länge sedan. Dygsrythmen har inte existerat alls eller legat fel nästan hela oktober.
Vore nice om jag kunde hålla mig mestadels vaken fram till 21:30 eller något. Undrar hur det går. Plasmakoncetrationen är högst efter 2-4 h, och halveringstiden är 8h på Flagyl, så omkring klockan 08 kommer jag nog känna mig sämre igen, för nu är det dax för piller igen.

Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

Baggis

Jag steg upp lite före det, c:a 5:40  ;)

shadow

#142
Haha storkriget körde igång igen. Däckade helt och är nyvaken nu  ::)
Men mitt beställda VSL#3 är på väg från Helsingfors till Sverige nu med DHL.

Vissa köper vin från utlandet, jag köper bakterier på påse.
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

K-Boy

Spännande att se om VSL#3 kan städa upp efter Flagylen då... ;D

Får man fråga vad du får ge för VSL#3 ?
Jag betalade 1012 nkr på apoteket i Norge för 30 påsar ! Inte billigt direkt !  :o
Men det funkade bra för mig...so what the hell... 8)

It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

shadow

#144
Hittade den skandinaviska återförsäljaren www.medans.fi , hemsidan funkar dock dåligt i IE9

242.50 € för 10 paket inkl moms & frakt, eller 19 € per paket utan moms (10 bags VSL#3®/box; 4,4 g/sachet.)

Den norska valutan är ju hemsk för de flesta utom norrmännen, om man är utländsk köpare.

Paketet for med DHL genom LEIPZIG - GERMANY inatt så det kanske är ännu billigare att beställa från Tyskland.

Dessutom kommer det till min lägenhetsdörr.

Standard dosen mot Amöbiasis är 800mg x3 per dygn mot amöbor så jag självmedicinerar just nu med en hård motattack på 800 mg x3 under ett dygn. Give em hell. Förhoppningsvis så plussar jag med psykiska vanföreställningar om att jag tror jag är M.D. House i sjukintyget oxå.

Problemet är att det råder begreppsförvirring, antingen är Amöbiasis== (amoeba Entamoeba histolytica) eller så är det felaktigt referat till godtycklig amöba.
Det var ju inte direkt så att hon på apoteket hade någon koll, och jag tänker inte lita på någon utan vetenskaplig källa.

Är något utslagen just nu, men jag vill ha ihjäl så mycket som möjligt. Nu vet jag att jag inte är allergisk mot antibiotika i alla fall.
Shit de med Chrons får äran att knapra det under ½år, verkar lite brutalt.




Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

K-Boy

Mm... Det blir betydligt billigare mot vad jag betalade då...  ???
+ att du får det ända hem till lägenheten.
Bra att veta om man skulle behöva fler gånger... :D

En annan fick ju även stå för bilresa+bompengar för att hämta prylarna. Norskarna är grymma på att ta betalt för att åka på vägarna och över broar... :o

8)
K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

shadow

För dig som vill sova dygnet runt, käka 800 mg x3 Flagyl / dygn, går tillbaka till 400 mg nu.
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

shadow

Dugligt less på Flagyl nu, men snart åker sista tabletten ner.
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

shadow

Jäklar va sugen jag är på "snabba" kolhydrater nu. Kan fantisera om potatis nu, snart rå.

Mina onda bakterier i tunntarmen tycks älska att festa på socker och alla andra kortare kolhydratskedjor, så jag har inte matat dem i onödan under Flagyl kuren för att ge dem ett litet helvete. Problemet är som ni nog alla känt på att snabba kolhydrater ingår i hjärnans belönings-system. Och den där socker drogen har en del abstinensproblematik i en minst 3 veckor, innan kroppen har ställt om sig så att hjärnan får energi ändå.

Shit VSL#3 är inget som smakar gott direkt ut-rört i vatten. Den där smaken får man gömma i någon smaksatt vätska.

Hjärnan känns inte som en kokt hummer i dag i alla fall, en bra början.
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

shadow

Har läst lite på forumet.

Det verkar helt klart som jag inte tål 2 påsar VSL#3 om dagen. Det blir bara ett ständigt inbördeskrig i kroppen.
Det där med probiotika verar vara tvåhövdat. Nu har jag inte provat mutaflor (http://en.wikipedia.org/wiki/Mutaflor) än.

Upplever det som att jag har mer problem med tunntarmen än med tjocktarmen. allt startar så fort efter intag av någonting som kan starta krig.

Någon som har bra länkar till det där med ME och probiotika balansen ?

Minskar till max 1 påse VSL#3 om dagen först. Såg att bland annat Kasper skrev att han blev sänkt av för mycket probiotika.
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

K-Boy

Mm... Kan bara hålla med om att för mycket av det "goda" ställer till det rejält i magen och hjärndimman blir värre än slaget vid Lützen.

Testade förr "Lactiplus" från hälsokosten. Den har 2.5 miljarder bakterier per kapsel (6 olika stammar). Doseringen anges till 2 kapslar/dag. Vid ökat behov 4-8 kapslar/dag under 20 dygn.
Fick sedan "Ther-Biotic Complete" på recept och den ligger på 25 miljarder bakterier per kapsel (12 olika stammar) Min dosering var 2 kapslar/dag.

Summa summarum: Lactiplus gick helt OK men Ther-Biotic gick inte att ligga på angiven dos. Max 1/dygn eller ännu mer sällan fick det bli för att magen skulle acceptera Ther-Biotic.

8)
K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

Mayordomo

Jag tolererar inte Trevis. Tror jag reagerar negativt på preparat med Streptococcus thermophilus. Däremot tolererar jag Hela pharma BifAcid och Baltex Lactiplus i måttliga doser. För mycket eller för lite blir inte bra. Dock är det jobbigt att hålla på med för man tycker man aldrig hittar "rätt" nivå. Inflammationskänsla i huvudet är jobbigt. Att vara utan fungerar ej tyvärr.

shadow

Jaha, då är det dax att försöka hitta rätt i den här djungeln då.

1 påse per dag är klart bättre än 2 påsar per dag, men det är någon komponent i det som ger tinnitus och infektionskänsla.
Dock tar den bort det mesta av smärtan i kroppen, och det känns inte som jag bor på en planet med gigantiskt stark gravitation längre.

Pratade med Norge idag, och hon verkar ha samma uppfattning som ni här. Det är inte ovanligt att man reagerar på olika preparat, och man får testa sig fram. Hon ska skicka en lista till mig med preparat som är mer uppdelade.

Ska till VC imorgon. Senaste "svenska" läkaren var inte bekant med ordet probiotika - Spännande och se om Sverige har något att erbjuda när man vet vad man vill ha för medicinsk hjälp  8)
Finns det något som de kan skriva ut på recept i Sverige ?

Hon tyckte jag skulle fortsätta min diet och åtminstone inte äta ägg och soja i onödan, och inte alls mjölk och gluten.
Brukar käka potatis klyftor som man värmer i ugnen och det går bra, men för att variera så köpte jag ehh potatisbollar, men den gillade inte magen. Långt ner på innehållsförteckningen så fanns att läsa, vete-stärkelse. Någonting med vete var på ytan i alla fall och det gillade inte magen alls.

Så nu är planen att försöka hitta en bra blend av probiotika och följa trenden. Blir det bättre och bättre, når det en platå, eller vänder det efter ett tag och blir sämre igen. Dvs, hur primär var amöban i det hela, och är den helt död eller inte.

Hur som helst, slå ihjäl infektion efter infektion - det bästa man kan göra i dagsläget.


Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

K-Boy

Verkar vara en lång kamp om man dragit på sig en parasit  :-\
Hundratals fortfarande sjuka efter utbrottet av Cryptosporidium runt Östersund - Hösten 2010

http://op.se/lanet/ostersund/1.4136609-manga-fortfarande-sjuka-av-parasiten

8)
K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

shadow

Citat från: K-Boy skrivet 2011-11-27, 14:00
Verkar vara en lång kamp om man dragit på sig en parasit  :-\
Hundratals fortfarande sjuka efter utbrottet av Cryptosporidium runt Östersund - Hösten 2010

http://op.se/lanet/ostersund/1.4136609-manga-fortfarande-sjuka-av-parasiten

8)
K-Boy

Kan vara ganska bra att referera till när Svenska lekmän påstår att en 10 dagars kur med antibiotika fixar allt. Ska inte glömma Gunde heller när de kommer med tjatet att jag är trött för jag inte rör på mig. Anklagar de honom på samma sätt. Jag tränade själv 6 dagar i veckan innan jag blev sjuk. Nu var jag iofs på gymmet 4:e eller 5:e gången idag.
Fåt träningsvärk, men inte mycket av utmattning av träningen, vilket är en tämligen stor nyhet. Blir inte andfådd av små trappor och annat längre heller. Knappast beroende på att själva "konditionen" blivit bättre utan att jag inte känner mig så infekterad längre.
Har börjat jobba 25% from i torsdags.
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

K-Boy

Gott att höra Shadow...att det gått lite åt rätt håll !

Håller helt med dig ang. Gunde. När inte ens en av världens mest vältränade man klarar att kratta löv på tomten utan att bli helt slut då är det nått som är allvarligt fel i kroppen. Tränade precis som du över 300 pass om året på gymmet så jag vet exakt hur min kropp skall fungera och kännas. Knappt lyft en hantel på 3 år nu så man är en spillra av sitt forna jag.  :'(
Saknar mitt gym som satan (vilket oxå är min arbetsplats, därav de många träningspassen  ;D )
Har efter alla antibiotikakurer nu lyckats lägga på mig några kilon igen men saknar runt 6-8 kg i ren muskelmassa som lyser med sin frånvaro.
Har startat en imunmodulerande behandlig med "Imunovir" för några veckor sedan men sliter fortfarande hårt med magen...

//K-Boy
It all started with a flu back in 1993...

Diagnos: G93.3

shadow

#156
Testar om magen tål aminosyror från vassle-protein, det blir ju inte 100.0% rent.

Någonting har hänt med immunsystemet för mina vårtor har försvunnit utan vårtmedel, vilka tidigare bara hånskrattade åt även receptbelagda läkemedel mot vårtor.

Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

Mayordomo

Vad jag förstår har du inte ännu börjat med Imunovir, annars hade det kanske kunnat bidra till att ta bort vårtor.

Imunovir
http://www.netdoctor.co.uk/infections/medicines/100001328.html

shadow

Mja, vaknade lätt gravid i morse. Får pröva om L-Glutamin fungerar bättre. Kan ju inte vara vanligt spraytorkat mjölk-vassle.
Ska jaga tag på kreatin också. Kroppen skriker efter det nu när jag börjat dra i småvikterna. Värdet var inte på topp i det norska blodprovet, vilket inte är så förvånande.
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS

shadow

#159
Jaha, då prövar jag med 99.9% rent L-Glutamin + 99.9% rent kreatin.
Har inte direkt någon större förankring smakmässigt med mjölk i alla fall. Undrar hur tusan de får fram det...


Ja naturligtvis gör man så  ::)
Söker meningsfullt liv efter {dagens datum} - {påsk 2003} års sjukskrivning.

Först gav mig 25 Psykiatriker 26 olika diagnoser, men det spelar liksom ingen roll längre.

PS. Jag hade inte "feta" överarmar, det är 2 av de 3 huvudena på triceps-muskeln som syns, fast det var sommaren 2002 det. DS