• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

Munsår som inte läker - Candida?

Startat av Jen, 2011-03-24, 00:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Jen

Har haft munsår nu i 1 och en halv månad, köpte först en munsårsalva som naturläkemedel vilket inte hade någong effekt, sedan en antiseptiskt salva eftersom jag misstänkte svinkoppor men detta har inte gjort någong skillnad heller.
Jag har tidigare misstänkt candida av olika anledningar, men min läkare vägrar låta mig göra ett test så nu funderar jag ev på att kontakta scanlab.

Jag har länge haft psoaresis och blir mycket sämre när jag fått i mig mycket socker/snabba kolhydrater, rent socker är ett gift, om jag haft det i mitt kaffe tex känner jag mig förgiftad efter bara några timmar.
Har alltid haft ett sjukligt beroende av pasta och under perioder jag ätit LCHF eller glutenfritt har jag känt mig mycket piggare.
En annurlunda grej som jag aldrig riktigt förstått är varför jag alltid blivit så trött på mina kortison salvor. Har frågat min läkare + ett antal andra sköterskor och andra vårdgivare vad detta kan bero på men aldrig fått något bra svar. Nu läste jag att candida blir sämre av kortison.
Kan även ibland känna en konstig jäst lukt från mina händer, speciellt efter jag målat naglarna.
Tog en odling under mina naglar för några månader sedan som inte visade på svamp dock, betyder detta att jag inte kan ha candida?

Jag har dock inga vita beläggningar på tungan och har aldrig haft svamp i underlivet.
Ville kolla här först om någon av er lider/lidit av candida och om mina misstankar har någon grund innan jag betalar 500 kr för ett test hos scanlab.