Är ny här på forumet efter att ha fått diagnosen kroniskt trötthetssyndrom för en liten tid sen.
Jag har problem att få läkarna, jobbet och försäkringskassan att förstå att jag är så dålig som jag säger...
Blev också ivägskickad av försäkringskassan till Göteborg för en utredning där jag fick träffa psykolog, psykiater, socionom, sjukgymnast och läkare.
Dom bedömde min förmåga att arbeta till 50%. Tack, säger jag bara, för nu är det vad försäkringskassan och min läkare tror att jag kan jobba. Under tiden jag var där, hade jag en period där jag var lite bättre. Men dom skulle sett mig när jag kom hem istället.
Jag har en förmåga att stänga ute det värsta en tid, speciellt när jag umgås med folk. Detta gör jag i princip omedvetet, och det är verkligen en nackdel för mig eftersom det är så svårt att få folk att tro att jag verkligen är urkass till och från.
När jag kommer hem deckar jag i stället.
Min läkare tror att jag kommer bli återställd, eller åtminståne kommer att kunna jobba 75-80% så småningom.
Finns det ngn som känner till ngn som blivit så pass bra?
Jag har det nog ganska bra mot vad många andra här på forumet, men jag är väldigt rädd att det ska bli sämre. Det känns som det går bakåt istället för framåt nu.
Speciellt när jag blir sjukskriven ett par veckor, sen måste jag jobba 25% igen eller rentav 50%, för att sedan bli sämre och bli sjukskriven igen. Fattar inte varför dom ska hålla på så... Det blir ju inte bättre...

Men nu blev jag långrandig...
Finns det fler som har haft problem med läkare, jobb och försäkringskassan?
Har ni några tips?
Finns det ngn här som orkar jobba? Om än så lite?
Mvh/ Malin