• Välkommen till MEF-forum — öppet, gratis forum om Myalgisk Encefalomyelit (ME).

Vi får vara här istället

Startat av Mayordomo, 2008-11-21, 18:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Mayordomo

RMEs forum har censurerats på sistone. Jag och några andra har censurerats då vi erbjudit oss att skapa ett nytt ME-forum som är öppet och som ersätter RMEs forum då det stänger för icke-medlemmar. Vi kan inte längre logga in på RMEs forum.

Ni får gärna hjälpa till att meddela andra med ME om att det nu finns ett nytt ME-forum här. Annars hittar de väl aldrig hit.

susan

Ja vad är det som hände där?

Jag fattade nada.

Tyvärr har jag itne kontakt med ngn därifrån och jag kan inte längre logga in

Är det ngn som vet nåt?

Mayordomo

Jag kan acceptera att RME forumet blir bara för medlemmar, även om jag i så fall skulle ha valt att ha kvar delar av forumet öppet för allmänheten. Mitt ME-forum kan jag inte göra så för där har vi bilder och egna namn, därför löser jag det genom att skapa ett MEF-forum (detta forum).

Det jag absolut inte kan acceptera att man inte kör med öppna kort och försöker kontrollera informationen. I ena stunden låter de som de välkomnar att andra skapar forum, men när folk väl gör det så plockas meddelanden bort och folk portas från forumet.

Transparens och öppenhet tycker jag är viktigt. Jag har små möjligheter att engagera mig i att ta reda på allt som händer och kan inte närvara vid föreningsmöten för jag inte orkar att resa så långt eller vara mentalt närvarande vid möten. Att då RME aktivt arbetar för att jag som medlem inte skall få utbyta information, är ju väldigt svårt att acceptera.

Mayordomo

Jag har inte kunnat ställa om så att mejladressen göms för användarna per default. Om ni inte vill att mejladressen, måste ni tyvärr själva ställa in detta. Information finns här http://mef-forum.me-cfs.se/index.php?topic=4.msg4#msg4

Om ni har några tips på hur man kan göra så att alla uppmärksammar det, så tar jag gärna emot dem.

HotRag

Hej!
Nu har jag gått med här.

essan

Ja du Kasper .
och andra .

Jag har varit med så länge i RME och sett föreningen starta för att sen utan ett ljud bara upphöra......för att sen åter starta och under den tiden har det också varit bråk på olika sätt .
Kanske allt det här, beror på att de tror / tycker att föreningen är personlig. En av dessa personer som då var moderator , ansåg att forumet var hans personliga " ägodel " och så försvann viktig info ut i rymden när det stängdes ner .....

Inte är " bråket nu " till fördel för RME.

Hälsningar Åse

emla

Jag var medlem första omgången, å så andra men....

Jag är glad åt Kaspers initiativ och hoppas att vi får en fristad här så alla kan få säga sin mening om ME och mötas av respekt och förståelse.
Insjuknade 1990, diagnos ME G93.3 1992

sirkka

Hej igen. Skrev ett inlägg i ME-forum och informerade om detta nya forum, men fick till svar att jag inte fick annonsera om varor och tjänster. Eftersom min insändare var reklam så raderades den. Konstigt tycker jag eftersom ME-forum hela tiden informerar om allt som gäller ME och var man kan hitta vad.

HotRag

Citat från: sirkka skrivet 2008-11-23, 21:34
Hej igen. Skrev ett inlägg i ME-forum och informerade om detta nya forum, men fick till svar att jag inte fick annonsera om varor och tjänster. Eftersom min insändare var reklam så raderades den. Konstigt tycker jag eftersom ME-forum hela tiden informerar om allt som gäller ME och var man kan hitta vad.
Jättekonstigt.
Det är väl inte reklam, det är ju ingen betaltjänst, och som du skriver, vi tipsar hela tiden om andra saker ("tjänster"). Privatläkare t.ex.

Jag har inte lagt mig i mer på forumet, men jag kommer inte att gå med i föreningen i nuvarande form. Jag är en sådan som har "åkt snålskjuts" och "utan motprestation" (vad nu alla tips som icke betalande skriver ska kallas för, vet jag inte).

Att jag inte gick med tidigare, berodde på att jag inte vill gå med när jag inte har en diagnos och inte är riktigt säker på vad som är fel med mig.

Många sjukdomar som är diffusa och "skumma" har liknande symptom, och jag ser fram emot något större initiativ som samlar alla dessa människor. (Då kommer jag verkligen att gå med.)
Tyvärr så har jag själv, precis så många andra, svårt med tröttheten, 2 barn, hund m.m. ska skötas, plus ett annat funktionshinder som stör och försvårar allting. Jag förstår att det verkligen inte är lätt att vara sjuk och driva saker samtidigt.

Lulz

Vill bara säga att jag tycker det här forumet ser toppen ut. Designen och ämnesuppdelningen.  :D Jättefint arbete du har gjort!

marikari

Hej, jag förstår inte all denna motstånd mot RME. Jag fick information om detta forumet från dem. Hade aldrig funnit det annars.

Marikari

emla

Måste bara göra en rättelse här: Marikari, jag har inte sett något motstånd mot RME här, det vore ju väldigt oklokt att vara motståndare till sin egen patientförening!!! Däremot har många haft åsikter och det måste man ju kunna få ha. Det har dessutom hela tiden handlat om en specifik fråga (ME-forumets censur av vissa inlägg) och kritik för hur just den specifika frågan har skötts.
Viktigt att hålla isär saker och ting här.
Insjuknade 1990, diagnos ME G93.3 1992

Mayordomo

Jag undrar ifall någon får fram ikonen som hör till MEF-forum. Ikonen skall komma fram på Favoritlistan (ifall man har länk där till MEF-forum) och i till vänster i adressfältet. Hos mig kommer ikonen inte fram.  ???

Så här ser ikonen ut: http://mef-forum.me-cfs.se/favicon.ico

HotRag

Jag ser den precis som man ska.
Förr kunde jag ha problem, men om jag då klickade och drog i ikonen i URL-fältet, så uppdaterades det och ikonen kom fram. Jag hade mest problem med min egen ikon, så jag antog att det handlade om något uppdateringstrubbel.

Lulz

Min ikon syns fortfarande.

susan

HOTRAG

Vad bra att du har snubben Scott ( vad han nu hette) som avatar

jag trodde du menade att du var ett Hett Ragg

;D

Fast det är klart :-\   Det kanske du är OCKSÅ

HotRag

Citat från: susan skrivet 2008-11-26, 19:41
HOTRAG

Vad bra att du har snubben Scott ( vad han nu hette) som avatar

jag trodde du menade att du var ett Hett Ragg

;D

Fast det är klart :-\   Det kanske du är OCKSÅ
:D :D :D
Jag letade bland mina ragtimenoter efter ett "kul uttryck" och hittade då en låt som beskrevs som en "hot rag" och det uttrycket gillade jag. Jag älskar ragtime och spelar sådant varje dag.

(Keep on raggin' the ivory.)

EDIT: ja, det är Scott Joplin på bilden.

Mayordomo

Detta forum är nu till hälften "kvalitetssäkrat". Jag har nu en person som får säkerhetskopior av forumet en gång per månad. Detta gör att forumet kan leva vidare även ifall jag av den ena eller andra anledningen inte kan driva det. Det ger även en garanti för att jag inte skall kunna utnyttja min position och börja censurera meddelanden och porta personer. En klon av detta forum, kan i så fall startas.

Mayordomo

Ny är forumet till fullo kvalitetssäkrat. Två personer får säkerhetskopior av mig en gång per månad. Forumet är garanterad ett evigt liv och yttrandefrihet.  :)

silversessan

Om man vill öka antalet ktiva här o komma högre upp på rating via google kan man nog tex som denna tjej länka till artiklar om man har en blogg som länkar hit  eller länka härifrån till bloggare som diskuterar våra ämnen. Denna tjej har fattat hur man gör o lär få fler läsare liksom de stora bloggarna får..

"Nu tänkte jag göra ett litet experiment

Ett ganska enkelt experiment. Som mest går ut på att jag ska få fler läsare. Ja ni kan ju själva lista hur det går till."

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.6215289   Dessutom får man betaöt per läsare från Metro så tjejen är smart!!!

"Varför tror du att ni hamnar högt på listan?

– Politik- och samhällsbloggar är mest länkbelägna. De som skriver om politik- och samhällsfrågor vill gärna länka till nyhetskällor eller diskussioner på andra bloggar. "

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2210633.svd   

Blondinbe´lla är 17 och tjänar fett med pengar på bloggen!!!